Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

čtvrtek 17. května 2007

Příběh k fotce...

...nebo fotka k příběhu?

Vraceli jsme se k autu. Ne po značce, jen tak lesem. Po odlehlých lesních cestách. Slunko padalo za kopec a jedním okem svítilo na oblohu a vrcholky okolních buků. Jejich šedivá kůra se červenala studem z bezlisté nahoty. Spokojená s Mladší seděly na pařezech a čekaly až se vzpamatuju z té nádhery. A schovám foťák.

Tak jdem, povídám. Mě se tadí sedí dobře, odpráskne Mladší. Pohoda je pryč a já nervózně odpovídám, tak si seď, my jdeme.

Šli jsme se Spokojenou loňským listím a rodičovské obavy spolu se schovanými kameny podvrkávaly náš krok.

Jde? Nejde. Vidíš ji? Nevidím. Myslíš, že nás vidí? Nevím, já ji nevidím.

Za zatáčkou nervóza vyvrcholila. Spokojená se svalila za kmen do listí a mne to táhlo za silny buk kousek dál. Čekali jsme. Vědomí neznámého místa zesilovalo strach z toho, že náš tvrdohlavý štírek na tom pařezu bude sedět zatraceně dlouho.

Nervózně jsem vytáh foťák z brašny. Málo světla. Nasadil jsem širokáč a čuměl do nebe skrz holé pařáty stromů. Skláněly se nade mnou a snad si i něco mumlaly.

Entí sněm

Cvak.

Baf. Baf.

Znuděný hlas, stejně jsem věděla, že ste tady schovaní.

A jdeme dál. Napětí opadlo. Je večer a k cíli zbývá ještě nejmíň hodina touhle nádherou.

Tož tak.

2 komentáře:

  1. Krásná fotkaSlíbila jsem, že sem přikopíruju svůj komentář a pochvalu.

    ...
    Víš, tak krásnou fotku, jako jsi měl u tohoto článku http://mikin.bloguje.cz/537436-pribeh-k-fotce.php,
    to když jsem skládala tyhle fotečky dohromady, tak jsem na tu Tvoji docela myslela... Sice není mrazivá, ale je od všeho tak vzdálená, že by určitě taky chladila.
    K téhle fotce se dokonce docela často vracím - jen tak se podívat...

    OdpovědětVymazat
  2. ...koment odjinud...A za pochvalu, díky. Teď už jsem ve stavu kdy ji dokážu brát vážně. Před nějaou dobou, ne až tak dávnou, bych se utopil v pochybách: \"Jak to ta lucy jeno myslela...\". Díky. :-)

    OdpovědětVymazat