Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

pondělí 10. ledna 2005

Carcassone

Protože to tady občas někdo hledá a protože se mne na to ptají mí reální známí a protože to vždycky hledám jak ten debil, dám si ty odkazy sem. A budu jak debil hledat tady.

Mnoho z Vás tuhle hru zná. Alespoň ti kdo se hraním deskových her baví. Někdo ji má rád a vyzdvihuje ji, jiný zatratí její jednoduchost. Nás tato hra uchvátila způsobem počítání, kdy žádné body nepadnou nazmar.

Nejsem žádný herní maniak, ale přesto tahle hra nás provází na nejednom výletě a dovolenou si bez ní již neumíme představit. Kouzlo hry dohrávané na dece před stanem za svitu měsíce a baterky se nedá popsat. A když si na ni rozlejete svařák na horské boudě, karty získají nezvyklou patinu. Jen bacha na slivovici, odbarvuje i originální karty!

Mimo běžně koupitelné doplňky hrajeme hru i s rozšířením Der Fluss(Řeka). Protože jediný způsob vedoucí k jejímu získání, který znám, je zakoupení Varianty Der Burg, která ani není rozšířením, uvádím tento odkaz na stažení předlohy kartiček. Šikovní si s ním budou vědět rady, nešikovní nechť si najdou šikovné. Zvládl jsem to i já levoun k pohledání. Jo a ještě pravidla.

Dalším vhodným doplňkem je tahle vyhodnocovací kartička v polovičním formátu. Naložete s ní podobě jako v předchozím případě a vězte, že se Vám vejde i do menší krabičky dodávané s rozšířeními.

Omlouvám se za německé odkazy, ale je to nejnadupanější web o této hře který znám. České informace jsou v diskuzních skupinách a na webu firmy Albi, ale Řeku tam nehledejte. Zato pokud ztratíte některou ze zakoupených kartiček, rádi Vám pomohou. Obzvláště pokud budete vědět která vám schází. K tomu Vám dopomáhej tento seznam.

Tož tak.

13 komentářů:

  1. Možná se Ti bude líbittenhle odkaz, já nemám ve svém okolí s kým hrát, tak hraji tady on-line. A pravdou je, že to mají hodně dobře udělané (včetně všech možných rozšíření). Já mám nejraději "toho červeného". ;o)

    http://www.brettspielwelt.de/gate/jsp/base/

    Na té první stránce klikni na barevný obrázek uprostřed, otevřou se 2 okna, 1. malé: do přihlášení dej jakékoliv jméno bez hesla, 2. větší s truhličkama, tam si vyber "Alles", a pak máš na výběr co chceš. Líbí se mi, že veškerá rozšíření jdou zapínat a vypínat. A vždy je s kým hrát.

    Doufám, že to nebereš jako nevyžádanou reklamu.
    Hodně štěstí ve hře přeje Pražačka. ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. Předevčírem jsme se na tuhle hru dívali v obchodě a přemýšleli, zda ji koupit. Nakonec jsme se rozhodli ještě počkat, zatímnás drží Osadníci z Catanu. Ale stejně jsou tyhle deskové hry lepší než počítačové, co? .-)

    OdpovědětVymazat
  3. 2pražačka:Díky za odkaz, určitě to prozkoumám, ale raději z bezpečí domova. ;) Mrzí mne, že nemáš s kým hrát. :( To je poloviční zábava!

    OdpovědětVymazat
  4. 2allora:Osadníky hrajeme u švagra. Taky dobrý. Jen mi připadne, že to má složitější pravidla. Hrál jsem to asi dvakrát, tak se na můj úsudek nedá příliš spolehnout. Jo, deskové hry jsou deskové hry, ale potřebuješ společnost... Někdy je větší legrace než hraní, pozorovat jak se kdo vyrovnává s prohrou, výhrou či taktickým neůspěchem. :)
    Tož tal.

    OdpovědětVymazat
  5. Nu, já se s výhrou vyrovnávám velice dobře ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. S výhrou?No to jistě! Avšak s taktickým neúspěchem? Mám štěstí na hráče chronicky bažící po výhře a pohříchu dobře hrající a proto jejich prohry bývají třeskuté! :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Taky máte ve zvyku každého výherce zmlátit? U nás se to stalo traticí, takže včera na mně ležel Velkej, Malej a ještě pes :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Neznám...ale pokud se u toho hází kostkou, pak náhodná veličina je podstatný faktor. Mám rád hry, ve kterých náhoda neovlivní výsledek (např. šachy:)...

    OdpovědětVymazat
  9. 2aTeo:Kostka k tomu není potřeba. Do složitosti šachu to má daleko. Náhoda v tom hraje svou roli. Asi tak jako v pexesu. Bereš si hrací segmenty z hromádky... :)

    OdpovědětVymazat
  10. alloraNee, my se zatím jenom hádáme. Velkýho a Malýho znám, ale poslyš, Vy hrajete osadníky se psem? Je dobrej? Mohl bych ho poznat? :)

    OdpovědětVymazat
  11. PřekladNeuměl by někdo ten německý text k té řece přeložit? Díky

    OdpovědětVymazat
  12. 2eLKa:To by nebylo špatné neb můj překlad je značně volný, jsa v oblasti německého jazyka samoukem. V podstatě to hrajeme tak, že napřed vyčleníme PRAMEN a MOŘE, PRAMEN vyložíme, pak utvoříme sloupeček ze kterého postupně odebíráme a skládáme Řeku. Její proud zakončíme mořem. Pro pokládané kartičky platí stejná pravidla jako pro ostatní kousky. Pak navážeme ostatními kartami. Varoval jsem, je volný. Tož tak.

    OdpovědětVymazat
  13. Mikine, pes si většinou dosmýká cestovní pelíšek pod stůl, na němž hrajeme, a zespoda nás jistí. Občas zalehne spadenou kartičku, ale aktivně se účasní až poslední fáze hry, tedy hromadné bitky. V té pak většinou vyhrává ;-)

    OdpovědětVymazat