Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

neděle 5. března 2006

Archimédův zákon

Spokjená volá: Máš napuštěnou vanu, jdi se umýt. Jenže já ještě nemůžu, je potřeba okomentovat tamto a odepsat na tohle a a a vůbec chvíli jsem se zdržel.Už, už startuju, ale v poslední zatáčce mne stíhá Mladší, musel jsem si totiž dojít pro sešitek Sudoku, to já ve vaně moc rád. Strhávám ze sebe oblečení a hulákám, kdo bude první, Mladší prohrála, naštvala se a já spokojeně, za cáknutí, usedám do vany. Začíná mne vyhazovat. Fakt je naprděná. Sebere mi sešitek, zůstává mi jen tužka. Ani nevím proč propadám záchvatu smíchu. Sakra, je to vůbec směšné? Mladší si jde stěžovat Spokojené k televizi, neuspěla jak také, když už jsem vně vnitru, pod hladinou. Vyškubává mi i tužku a tváří se nasupeně. Já ji po tobě hodím, vyhrožuje. Nehodíš, to neuděláš, dostávám ze sebe mezi záchvaty smíchu. Nesměj se to není vůbec směšné. Vypadá fakt nebezpečně. Ještě chvíli se slovně popichujeme a tužka letí za mnou do vany, pokouším se ji zachránit loktem, ale neomylně přistává na hladině a plove. Nasupená Mladší odchází na zavolání Spokojené, asi je ve zprávách super informace o něčem. Za moment je tu. Třímá šampon, dost nebezpečný, jsou to dva v jednom, šamppon mne načne a kondicioner dorazí, říkám si v duchu. Opakuje se hra, hodíš-nehodím. Hodila. Šplouch. Bez Sudoku mne to ve vaně nebaví a tak kapituluju. Rychle se umývám a vyklízím pozice. Mám ti nechat vodu nebo? Ptám se. Utírám se a nasupení Mladší už vůbec nerozumím. Táže se, něco jsem ti odpověděla? Proč, nechápu. No, že tu vodu vypouštíš. Nevypouštím. Ale vody je tam mnohem méně než přetím. Chvilku nechápavě kmitám pohledem z vany na Mladší a pak mi svítá o co jí vlastně jde. Pravím, když vlezu do vany já je hladina mnohem výše než když se myje máma a ten přebytek odteče přepadem, to je Archimédův zákon, hm? Ještě ty s tím začínej, stačí že mne s tím pořád otravuje děda, odvětí nepřesvědčivě se tvářící Mladší.
V pyžamu usedám ke klávesnici...
Tož tak.

8 komentářů:

  1. TLESKÁM, jak pedagogické ......že by skrytý talent? nakonec, určo to ocení nejede(n)a fyzizikář(ka)....

    OdpovědětVymazat
  2. Ty taky?další co propadl magickým čtvercům? Zajímalo by mě, kdo najednou rozhodl říkat tomu sudoku a prodávat to po stovkách((o: Ale jako řeším je ráda, to jo, jen prostě magicky čtvercuju, nesudokuju(o:
    A pročs jí tu vodu vlastně vypustil?

    OdpovědětVymazat
  3. Magické čtverce?Ale magický čtverec je přece něco docela jiného, ne? :-|
    Na vypouštění vody je u nás zákon! Ten z titulku. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Docela ne, je to čtverec čísel, je(o: Pravidel je tam dost? Je...takže je magický.
    Za mala jsem řešila magické čtverce jak sudokové tak takové ty sčítací (součet prvků ve všech řádcích je stejný..).
    Prostě minimálně pro mě je každý čtverec plný nechaoticky umístěných čísel magický.
    A k vodě..zákon je Archimedův a ne váš, takže když se zvedáš z vany (postupně a pomalu), tak musíš z kohoutku dopustit objemový rozdíl tebe a Mladší(o:

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jo, jsou magické. Nepochybně.
    I ve druhém bodě, zdá se jsem pochybil, a svou obranu musím pdotknout, že mi Mladší pozvoné zvedání neumožnila.
    Rozdíl objemu jo? Teď přemýšlím jestli to není nějaká obzvláště rafinovaná urážka! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Kdyby byla rafinovaná, tak bys ji neobjevil(o:

    OdpovědětVymazat
  7. TychiÁ to je pravda na to jsem nepomyslel. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. jéééé, já taky chodím do vany se Sudoku! :O))) Akorát za mnou se tam odváží jen ta trpaslíková, Starší je už taktní a do koupelny mi neleze :O)

    OdpovědětVymazat