Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

pátek 10. září 2004

Spěcháte? A proč?

Včera mne předjížděl, naprosto nesmyslně, pán v červené fabii. Spěchal. Ale kam?

Vyprovokovalo to ve mě úvahu o tom co vlastně dělají ti lidé s časem který naženou rychlou jízdou. Užijí si volných chvilek nějakým mě neznámým způsobem? Kráčejí orosenou trávou ke studánce jako Malý princ? Nejsem si jistý. Jedou příliš rychle, zmizí mi za obzorem a já už je nedoženu, nebo nevím kde je ten jejich palouk s orosenou trávou a špatně odbočím.

Zatím každý řidič, jenž mne míjel a já měl možnost se podívat do jeho soustředěné tváře, mi připadal jako někdo, kdo zkrátka pozdě vyjel a teď s děsem v očích hodlá i za cenu svého a cizích životů, dohnat ty ztracené chvíle. Skoro mne tak napadá, dá se vůbec vyjet včas? Proč se vlastně nesmí přijít pozdě? Jsou kutury kde tyto hodnoty nemají smysl. Proč ta naše je tolik uspěchaná?

Opravdu bych pochopil spěch tisíců, kdyby jimi ušetřené chvilky, spojené do jedné dlouhé chvíle měly nějaký smysl, ale nemají. Ruku na srdce, kolikrát jste spěchali, riskovali, honili vteřiny jen proto, aby vám v cíli došlo, že vám život připravil jen další RZetu a vy musíte dál bez nároku na ušetřený čas, zase se hnát, předjíždět, riskovat. Šílet z Mikina, který jede v obci padesát, protože tak se to má a tak je to správné. Klidně mne předjeďte, nevadí mi to, jen si uvědomte, že ušetřené chvíle se nesčítají.

A, naschle u studánky! :)

6 komentářů:

  1. Včera mě předjížděl maník v TrabantuVe městě a v nepřehledeném úseku (mám dvoulitr). Vítězoslavně po mně loupl okem - ocenil jsem, že mi rovnou neukázal fakáče:-) Na zadním skle měl nápis: Auto roku 2004:-)) Připadalo mi to vtipný...

    OdpovědětVymazat
  2. Ale pánové...Kolikrát jsem vás dva asi už kde předjel... Tohle všechno přece neni o tom, kdo je "uspěchanej" a proč a kdo ne. Je to na těch našich silnicích spíš o tom, v jakym jsou stavu, v jakym auta co se po nich prohánějí (a nebo plouží), co je to za jejich volanty "za lidi" a tak. Bylo by to na dlouhý povídání, ale JEDNODUCHÝ a JASNÝ VŠEM určitě NE!!! Ti pomalejší a nebo klidnější, rozumnější, nezkušenější, vystrašenější (?) řidiči prostě neuhnou a neuhnou, nebudou jezdit podle vyhlášky co nejvíce vpravo u kraje silnice, nepoužijí včas blinkr v době, kdy vědí kilometry předem kde budou odbočovat, neodbočí svižně a nevyjedou bec čepic na palici :O) JE TO HRůZA HRůZOUCÍ a na konci toho jsou tisíce zbytečně mrtvých lidí... Proč například ve Švédsku nikomu "moje" jízda nevadila a všichni pomalejší řidiči mi automaticky uhýbali, abych mohl "spěchat" ke svému cíli, abychom všichni dojeli zdrávi? Proč jsou v Belgii osvíceny kilometry dálnic v noci? Proč se u nás na dálnici navzájem předjíždějí kamiony (ale i osobáky) jedoucí rychlostí 70 - 80 Km /hod tak, že je dálnice (pro nás rychlejší) neprůjezdná? Proč jsou u silnic stále "dočasné" značky omezující rychlost v místech, kde se NEPRACUJE? Proč se na silnicích pracuje v době, kdy jezdí nejvíce aut? Proč... Proč... Proč?????

    OdpovědětVymazat
  3. Och!Na tohle ti snad hošku nebudu ani odpovídat. Tohle mě fakt dokáže rozladit. Že jsem nešel domů, dávno. Aby jsi nevyšel až tak naprázdno, tak jsem jezdil v cizině, nedobytný pocit akutního nebezpečí po návratu do naší zemičky je něco co si nikomu nepřeju. A to jsem jezdil stejně. Jo a nechápu řidiče co jezdí pořád stejnou rychlostí, asitakosmdesát.
    Musím však přiznat, že článek neměl popisovat mé řidičské umění. Ale vyprovokoval jsi. Tož tak. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Chvála kompromisutáta mě učil tohle:
    kdo pospíchá, dohoní neštěstí
    kdo se loudá, neštěstí dohoní jeho

    OdpovědětVymazat
  5. Aco tak ...dohnat a předehnat? To by šlo? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tenhle návrh se zamítá v plném rozsahuAlespoň já to chápu tak, že dohoníš-li neštěstí, jsi u cíle - la finita comedia

    OdpovědětVymazat