Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

neděle 6. ledna 2008

Slunce, koupání a párty u Penguina

Koupání, obětování brýlí a večerní organizovaně volná zábava. Ouzo? Ouzo!Středa 10.10.
Vstáváme asi v osm hodin slunce sice vyšlo už v 6:39, ale do zátoky nakouklo teprve před chvílí. Na teploměru je 19,7°C a tak místo koupání alespoň fotíme. Obcházíme s Martinem celou zátoku, Dokonce i nějaké rybáře jsem zastihli s jejich úůovky. Dan vytahuje udici, ale není úspěšný, ani chleba, ani salám a druhým zásekem uthle háček, nic. Na vedlejší lodi tahají jednu rybku za druhou. Po snídani ještě jdeme na nezbytnou řeckou kávu. Tentokrát naznačujeme větší koflík. Stejná taverna, stejná číšnice. Dozvídáme se, že je z Marandhochori. Ilona s J anou ještě vyrážejí obhlédnoutpole bramboříků. V racejí se s úlovkem v kelímku od kokakoly.
Kontrolujeme motor, utíráme a doléváme zbytek oleje (Martin). Kontrolujeme autopilota, zjišťujeme přetržený řetěz v již jenou amatérsky svařovaném místě. Je to smutné. Budeme se muset bez tohohle kamaráda obejít.
teplota 22,7°C 75%
1016 strvalý stav, bezvětří jasno, mírný opar
Chystáme se k vyplutí. Holky šly do plavek, Martin taky, uvidím co já.
Všichni se usazujeme na palubě. Po vyplutí ze zátoky Sívota nám Dan předvádí tahání na laně, chvíli blbnem všichni tři chlapi. Na laně jdete okamžitě pod vodu i při nízké rychlosti a dá dost práce se nadechnout.
Po nějaké době vypínáme motor. Necháváme se unášet a koupeme se. Skáčeme z přídě a Dan kontroluje poškození lodi. Vytahuji brýle také a konečně i já vidím modrá světélka pod hladinou. Martin si vzal svoje brýle a zkusil jestli plavou. Neplavaly. Na hloubce 50m to bylo fatální. Prý byly stejně blbý.
Objíždíme mys Dhafni a kotvíme v zátoce Ammousa. Objedváme brambory vařené v mořské vodě. Super. I potápění bylo nádherné. Dokonce jsem vytáhl špracku na foťák a fotil pod vodou. Uvidíme co z toho bude.
Po vyplutí chytáme trošku vítr. Vytahujeme plachty a chvíli jedem bez motoru. Vydrží nám to jen dokud neustane vítr. Asi jednu míli. Dojíždíme do Vasiliki na motor. Asi v 15h GST. Jdeme se koupat na půáž, napřed však pomáháme kotvit admiralitu a ještě dlší lodi.
Pláž e něžná, oblázková a okupovaná staršími rekreanty. Nelibě nesou naše veselí nadopované metaxou ještě na lodi. Plaveme, sbíráme kamínky. Je hezky a svítí slunko. Kapitán vyráží na před. My ostatní se po chvíli lenošení zdviháme také a jdeme po pobřeží do přístavu. Míjíme starou prádelnu s kamennými valchami. Stále tekoucí vodu již nikdo nepotřebuje. Chystáme se na večerní merendu.
Jana vyráží na vycházku do údolí z a přístavem. V tuhle chvíli jaou zakotveny snad všechny lodi regaty. Pomáháme kotvit mezi motorový člun a jachtu nějakého angličana.
V půl sedmé vyrážíme k Penguinovi. Cestou ještě prolézáme nějaké obchůdky, ale zboží je stále stejné.
V sedm vypuká merenda. Vyhlášení průběžného pořadí regaty, tajná volba Miss. a Mrs. regaty. Alkoholem nadopovanému admirálovi velmi velice pomáhají jeho asistentky, jinak bychom se nedozvěděli nic, tedy nic podstatného.
Pití, jídlo, jídlo, pití. Korvetní admirál s Milanem tančí řecký tanec. Celé číslo vrcholí tancem s dřevěným Pinguinem, symblem pohostinné taverny. Docela se bavíme, já dopíjím snad všechyn ouza za celou posádku, myslím. V jedenáct se zvedáme, máme toho dost. Všichni jdou spát, jen já zůstávám na palubě, usínám, po chvíli mne rozklepe zima a odvalím se do salónu. Kradu si deku a spím v sedě.
Ve 4:20GST vyplouvají nějaké lodě, je mazi nimi sedmnáctka, ostatním nevidím na číslo. Chvíli se na ně koukám a zalézám zpět pod deku.