Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

středa 29. března 2006

Zatracenej králík!

Netopí topení! Chvíli se zdálo, že se kotli služba nelíbila. Je přece jaro tak k čemu topit.Z následného pobíhání z bytu do sklepa a do garáže v různých intervalech vyplynula také pozitivní zjištění. Například knoflík s obrázkem kominíčka sice nepřináší štěstí, zato však způsobí trvalé zapnutí kotle. Hodí se například pro servisního technika, který nemusí odpojovat dráty z řídicí jednotky, aby je následně zapojil naopak.
Takže napřed jsem rýpal do kotle, kominíkem jsem jej zapnul a byl v pohodě. Pak Spokojená konstatovala, že topení pořád netopí. Kominík byl vyplý. Odcházím do auta, stojícího před domem, pro krabici s nářadím a tavnými pojistkami. Měním pojistku. Furt to nefunguje, ale je to lepší. Povzbuzen úspěchem kontroluji všechny pojistky co jen najdu. Nepomáhá to. Kotel pořád topí jen na kominíka. Sundávám krytky ze zbývajících krabiček a zběsile hledám další pojistky. Našel jsem ještě dvě, jsou v pořádku. Kruci. Měřím ovládací napětí. Zdá se mi nějaké divné. Zkouším restart vytažením ze zdroje. Na řídící jednotce termostatu se rozsvěcuje červená led - nějaká porucha. Obíhám všechny prostorové termstaty. Nic. Spokojená se na to nemůže dívat. Přináší mi návod. Nové kolo horečného měření ovládacích napětí. Nic. V jídelně svítí červená na prostorovém termostatu. Blížíme se k odhalení závady. Ano, ano, králík přehryzl kablík k regulační hlavici. Já ho snad zabiju! No, ale že by to bylo tím? Spálená pojstka budiž, ale nefunkční ovládání kotle?
Ležím na zemi a oranžovou pájkou pájím překousnutý vodič. Nejde mi to a nadávám. Hotovo. Srkám zástrčku do zásuvky. Čekám. Červená se neobjevuje. Připojuji drátek ovládacího napětí odpojený ve fázi horečného měření. Kotel stále topí. Vracím krytky na místo. Již běží jen čerpadlo. Je teplo. Hladina adrenalinu klesá. Uf. Bylo to tím! Zatracenej králík!
Tož tak.

6 komentářů:

  1. Příště se zeptej králíka, kde to tentokrát přerafnul(o:
    A jen tak mimochodem, jste rozmazlení, tady už se totiž taky skoro netopí, kotelna se taky asi rozhodla, že už je teplo)o:

    OdpovědětVymazat
  2. Tychia víš jistě, že v kotelně nemají králíka? ;OP
    Jinak tě, Mikine, musím pochválit, že jsi dokonalý kutil domácí, já už bych volala opraváře :O)

    OdpovědětVymazat
  3. filyVím jistě, že v kotelně není králík.
    Ještě to pořád nefunguje. :-( Asi to budu muset odmontovat a odvézt k opravě, ještěže se chystá být léto. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. TychiRozmazlení dozajista jsme a nejen mírou topení a netopení, ale i bytového soukromí a podobných jiných sociálních požitků. TEĎ už vím, že se mám ptát králíka... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. JohnnyAno, systém je zvláštní přesto není neobvyklý. Zvláštní je tím, že jsem jej montoval sám. Neobvyklý není tím, že má svého výrobce, který jsa kontaktován, reaguje svižně. Obvykle je problém v dokopání se ke kontaktování. Tož tak. :-)

    OdpovědětVymazat