Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

úterý 8. listopadu 2005

Večeře

Každý píšeme o tom co nás trápí, že?Ze zápisků učiněných mnou v poslední době jaksi vyčuhuje jistá jednotvárnost večeřového jídelníčku. Rád bych toto uvedl na prvou míru, aby nějakého dobráka nenapadlo poštvat na nás sociálku.
Tak jako se v celém vesmíru vyskytuje zbytkové záření, u nás doma se vyskytuje zbytkový chleba, v množství větším než malém. Je jistě spousta způsobů jak se zbavit této pouchutiny pokud je staršího data. My jsme zvolili v zásadě dva způsoby, ztvrdne-li chléb hodně dostanou jej králíci, zareagujeme-li svižněji, jsou z něj topinky. Proti mylnému předpokladu, že nejíme čerstvý chleba se musím zásadně ohradit, jíme! A taky po něm prdíme! A co vy?
Přestože konstatování "na večeří byly topinky" zní tristně, situace není tak tragická jak na první pohled vypadá. Jistě, základem je vždy starší chléb, jenže beztak je důležité co je na něm a jak se připraví. Vlastně topinky vzniknou v důsledku neochoty jíst starší než dnešní chléb bez úpravy. Možná by někoho zajímaly různé úpravy, co říkáte?
Napříkalad včera byly suché topinky s česnekovou pomazánkou. Jednoduché. Nakrájený chléb rozpečeme v kontaktním grilu. Během té chvíle nastrouháme sýr(včera jej bylo si 22,5dkg) smícháme se třemi polévkovými lžicemi majonézy, jednou zakysanou smetanou a šesti rozmělněnými stroužky česneku. Kdo neví, dobře se to míchá vidličkou. Zvláštnosti tomu dodá, jako ostatně všem sýrovým mazánkám sýr nastrouhaný dlouhými tahy a následné jemné míchání, aby se nudličky příliš nepotrhaly. U nás je k tomu podáváno studené mléko nebo kyška, podle libosti.
Tož tak.

7 komentářů:

  1. (pardon za to první odeslání. Odesláno Mladší, která chtěla dát pastu na zubní kartáček)
    A teď k věci - nezní to vůbec špatně! Ba naopak. Úplně jsem dostala na ty vaše topinky chuť :O)

    OdpovědětVymazat
  2. Co Ti brání?Si je udělej. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Můj tatík mě včera poučil, že k zahušťování guláše je velmi vhodný nastrouhaný tvrdý chleba. Čéče, ale topinky už jsem neměla dlouho, dneska večer není Míla doma, to já si je dám, nehrozí, že bych ho omráčila dechem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo jenže u Fily se zase píše o vybičkový pomazánce s vohvíkem, tak nevím, co si dám. Asi topinky s vybičkovou, nééé?

    OdpovědětVymazat
  5. iKarkulkodobrá volba :O)
    A tatínek má pravdu, já taky zahušťuju guláš chlebem. Ale jsem líná na to, abych ho strouhala, tak ho jen lámu. Nedávno jsem tak učinila s chlebem slunečnicovým a Starší se ptala, proč dávám do guláše citron, když našla v talíři semínko :O)))

    OdpovědětVymazat
  6. Mikine, já jsem tím nastrouhaným chlebem chtěla říct, že z tvrdého chleba nemusí být jen topinky, alébrž i guláš. Jen jsem na to ve víru myšlenek jaksi zapomněla.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tak, zdravá výživa musí být. I v guláši! :)

    OdpovědětVymazat