Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

pátek 9. září 2005

Slovník cizích slov

Ten raději do kapcy schov.Při včerejší pravidlené vizitaci v oblíbeném knihkupectví jsem narazil na Knihofilku. Nacházela se zde oproti očekávání a stejně tak i kniha jak kráva, veká i těžká - český překlad monografie Leonardo da Vinci. No uznejte formát A3 a hmotnost okolo sedmi kilo, to už je paní kniha. Srovnání se skotem sic nezaslouží, ale velká fakt je. Od renesančního myšlení nebylo daleko k alchymii a podobným vážným věcem a nakonec vyplavala potřeba blýsknout se bezpočtem cizích slov.

Pravda, v knize sice mají velké i malé slovníky cizích slov, ale já jsem vyhrál. Pověděl jsem jim o svém objevu na českém internetu. O online slovníku cizích slov. Hledal jsem tenkrát šovinismus a ten jsem pochopitelně našel, jenže tentokráte Knihofilka vyslovila slovo na které jsem se musel třikráte zeptat jak se píše - putrefakce. Schválně, víte co se za tímto slovem skrývá za význam?

Pokud by jste tohle nebo jiné cizí slovo hledali, nemaje velkého ani malého slovníku cizích slov při ruce, pomněte na odkaz ABZ slovník cizích slov, možná najdete co hledáte.

Tož tak.

10 komentářů:

  1. jééé, díky, já ho nedavno hledala na netu a bez úspěchu, tak konečně už se budu orientovat. Jinak já nesnáším, když někdo mluví stylem každé druhé slovo cizí, já si pak připadám jak blb, že ničemu nerozumím :-( samozřejmě nějaké základní slova znám, ale nějaké jsou i na mě moc!

    OdpovědětVymazat
  2. No právě.Všechno nejde nosit v hlavě! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. mně se tahle nápověda taky hodí! ;O) Zvlášť v poslední době se mě Starší neustále na něco ptá a já jí to nedokážu vysvětlit, opsat nebo najít správný synonymum. Teď jí to přečtu. Huráááá! :O)

    OdpovědětVymazat
  4. Thank you for giving me a chance to sign your professional and clean guestbook.
    Please accept my sincere commendations for your well informative and well-managed website.

    OdpovědětVymazat
  5. Digitales FernsehenI only wanted to sign in,to let you know that I were here.Horst

    OdpovědětVymazat
  6. Auto darlehenThanks for all the hard work. You are providing a great service.

    OdpovědětVymazat
  7. BankkreditI only wanted to sign in,to let you know that I were here.

    OdpovědětVymazat
  8. BilligflugThank you for the resources. Keep up the good work!

    OdpovědětVymazat
  9. InternetkreditI only wanted to sign in,to let you know that I were here.

    OdpovědětVymazat
  10. Lotto am SamstagHi,your homepage looks really good and gives great information!

    OdpovědětVymazat