Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

úterý 9. listopadu 2004

Želvy

Dvě želvy. Z jezírka na zahradě.

Dnes máte tu čest se seznámit s dalšími dvěma členy Mikinova okolí. Želvy nádherné. Přišly k nám jako malinké, sotva velikosti dvacetikoruny, svůj čas trávily společně s námi doma a pěkně smrděly. Teď jsou velké, již několikáté léto tráví v jezírku na zahradě. Přezimují ve svém starém akváriu ve sklepě. Tam, narozdíl od zahrady nemrzne. Letos to bude jejich třetí hibernace.

Vzhledem k tomu, že si napamatuji jejich pojmenovávání, nejspíš žádná jména nemají. Já jim říkám Ta velká a Ta malá. Ta velká to je ta velká, všecho sežere rychleji a více roste, proto je velká. Ta malá je malá, je bojácná a pomaleji žere, jen to čeho si Ta velká nevšimne, proto méně roste a je malá.

Dnes byl den D, očekáváme mrazíky a sněžení, to je již nejvyšší čas na odchod do zimoviště. S vyhrnutým rukávem jsem šmátral po dně jezírka, rozhrnoval listy a s mírnými obavami nahmatával krunýře. Byly studené jako kámen, i tak vypadaly. Přenesl jsem je do akvária ve sklepě, tam je o něco tepleji. Za chvíli vystrčily hlavy a zvědavě a velice pomalu se rozhlížely. To že jsou na živu mne uklidnilo. Takže nashledanou na jaře.

Tož tak.

2 komentáře:

  1. úplně se mi vybavila moje kamarádka ze SŠ, když si pořídila želvu, pojmenovala ji po mně. Jmenovala se Fily. Vážně. Říkali jí Filíku. Na zimu ji strkali do lednice... Naposledy jsem Pavlu viděla před 8 lety, Filík byl tenkrát ještě na živu! :O)

    OdpovědětVymazat
  2. Co dodat?Vzpomínky, někdy zahřejí, občas zamrazí.

    OdpovědětVymazat