Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

pondělí 27. září 2004

Uplynulý víkend? Jaký víkend!?

Podlaha je však vybroušená a čistě uklizená.

Připadal jsem si jako ti šílenci v nejmenované soutěži s horentními výhrami. Broušení totiž probíhalo za pomocí velmi těžkého stroje. S velice jednoduchou obsluhou. Rukojeť nahoru - doprava, rychle jak sviňa, rukojeť dolů - doleva, ale pomaleji. Při vyvážení se nepohyboval. Několik hodin jsme se navzájem smýkali po místnosti. Chvíli stroj cvíli já jsem byli ve vleku. Vyrobili jsme hromadu pilin a zničili pět šmirglů. No, co já se ještě nenaučím?! Velikost stroje přímo vylučovala, možnost obroušení rohů a tak přišly na řadu kolena a ruční bruska. Naštěstí se toho chopila Spokojená. Pak už nebyla spokojená.

V tuto chvíli zbývá už jen asi stopadesát činností a bude hotovo. Dnes tmelit. Zítra přebrousit. A taky lakovat. Bude to nádherné, už teď podlaha vypadá velmi dobře.

Ach, ano! Nerozumíte?! Chystáme pro Starší podkrovní útočiště. Ano je to bezpečné. Tak dlouhý žebřík mají jen požárníci. A možná hasiči. Tohle by mohla být odpověď na zlomyslné otázky některých, o technickém vybavení zbraňovými systémy. Jako správný elektrikář, uznávám i ochranu polohou. No a šest výškových metrů to už je poloha, zvýšená!

Tož tak.

6 komentářů:

  1. A co Batmani - ti se v okolí nevyskytují?

    OdpovědětVymazat
  2. Čistě praktický dotazNěkteří to mají za sebou, jiné to čeká. Mohu se zeptat, pokud je mašinka z půjčovny, kolik si dnes půjčovna za půjčení účtuje - a dále, jaká je časová náročnost - tedy jak velká plocha je hotova za jaký čas? Dík a držím palce v dalším zvelebování.

    OdpovědětVymazat
  3. Mašinka není z půjčovny.Mám ji půjčenou přes kamaráda. Je to celkem archaický strojek. Docela těžký. Sloužil více na drátkování parket. To broušení je více či méně takový bonus. Docela dobrodružství bylo již shánění kruhových brusných papírů. Vzhledem k tomu, že jsme brousili padesát let starou podlahu a prkna byla docela křivá, vyžadovalo finišování značný podíl ruční práce. Drbali jsem se s tím celý víkend. V pondělí sme tmelili hřebíky a včera znovu. Pak přebrousit, vyčistit spáry, mnohokrát vyluxovat. Teď už je jednou natřená, podlaha. Fakt to stálo za to. Máme patinu za kterou se platí tisíce. Teď jen zvažujeme, zda spáry zatáhnout nějakým pružným tmelem, ale to má zatím čas.

    OdpovědětVymazat
  4. teď koukám na parkety, co mám pod nohama a závidím a závidím a zavidím Starší její vyvýšený příbytek s hezkou podlahou :O( ta tam určitě nebude jezdit na trojkolce, mlátit kostkama a skákat na dřevěným houpacím koni... :O)

    OdpovědětVymazat
  5. Víš, fily, to asi ne.Jen mám obavy jestli ji tímto neztratíme. Nebo je to tak, že když jí dáme zdánlivou volnost bude se o to raději vracet, domů, k nám? Jestli víš co teď potřebuji, poskytni mi to prosím. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Každejse rád vrací tam, kde se cítí svobodně :O)

    OdpovědětVymazat