Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

úterý 8. prosince 2009

Hrátky s čertem

O osudu jednoho obrazu a taky o věšení a lednici. :-)

Snad mi čtenáři odpustí drobnou blogerskou licenci, či co t o vlastně bude až to dopíšu. Vlastně jsem chtěl naznačit něco o tradici malování čerta na zeď v případě sýčkování na tím jak něco dopadne špatně, ale téma se mi poněkud vypařilo z hlavy. Nicméně pointa je jasná. Proč malovat čerta na zeď když na ni můžeme rovnou pověsit obraz, že?


Celý příběh začal někdy loni touto dobou před vánoci při poklízení mnohaletých nánosů všelijakých školních a jiných výkresů u Mladší v pokojíku. Všechny možné papírové kusy jsem s těžkým srdcem zlikvidovali až na pár linorytů a jednoho čerta v rámu. Obraz byl děsivý a ani jedna z holčiček jej nechtěla do svého budoáru zavěsit. Chvíli jsem pátral která že ho stvořila. Výsledkem byla informace, že se jedná o výtvor Starší ještě z dob kdy chodila do výtvarky v LŠU. No paráda, ale co s ním? Vzal jsem ho do práce abych s ním ozdobil některou stěnu v naší rozlehlé kanceláři. To bylo fakt před rokem. Od té doby se tu povaloval, opíral a zavazel. A já byl pod útoky svých kolegů co jakože s ním? Nakonec to nevydrželi a jednoho krásného docela nedávného dne přivrtali hmoždinku s háčkem a milého čerta pověsili. Nad ledničku!


$$OBR427243$$


Od té doby jednak střeží naše chutě a jednak nemusíme nic na stěnu malovat, my už totiž svého čerta máme.


Tož tak.


7 komentářů:

  1. Úžasný čert!
    My máme momentálně takového podstatně minimalističtěji vyvedeného na dveřích slečny dcery. Podaroval jí bratr, prý celá ona...

    OdpovědětVymazat
  2. Dostalo mě na tom, že sis ho tam nepověsil sám, ale šoupli ho na zeď kolegové. Asi jste v kanclu dobrý spolek.

    OdpovědětVymazat
  3. nomi,ten je co? Vůbec se nedivím že s takovým pekelníkem nechtěly holky spát v jedné místnosti. :-)
    Jinak bacha na ztotožňování se, Mladší dostala maňáskového čerta a vůbec nebyla ráda, když jsme jí říkali, že je to proto, že je takový náš čertík. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Báro,parta to my jsme. Lepíme krokodýly, věšíme čerty, rozmontujee co se dá. Kluci mne nutí do stavby všelijakých elektronických udělátek, ... Krása, jako za mlada. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. no, ale když oni to většinou prostě čertíci jsou, tak to je pak těžké se neztotožnit :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Abych to přivedla na pravou míru..Ten čert byl stvořen v hodině výtvarné výchovy ve čtvrté třídě pod vedením nejlepší paní učitelky na světě Mgr. Boženy Horké. A jak jsem na něj tenkrát byla pyšná..:)
    Mikinova Starší

    OdpovědětVymazat
  7. Není nad optimisticky se šklebícího čerta! .)

    OdpovědětVymazat