Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

středa 18. června 2008

Náhodné setkání

Diakritika v jinak anglickém textu nemusí být vždy jen chybou, někdy může jí to věc záměrnou se zajímavým pokračováním.Vytržením z kontextu získávají věci a události jiný rozměr. Zasadíme-li takto vytrženou entitu do kontextu jiného nadějeme se podobných překvapení. Jsem konzervativní a obvykle se mi líbí věci v kontextu původním, čas od času na mne, nepřipraveného, ovšem vybafne zpoza rohu vytržená a nově umístěná věc sama.
Pročítal jsem si reference na stránkách Eda Hamricka, tvůrce programu VueScan, který používám pro ovládání svých dou skenerů. Je to zajímavé čtení, rozhodně, pokud by někdo stál o můj názor byl by zde umístěn mezi zajímavými názory onačejších velikánů. V tom mi padla do oka česká diakritika. Zvědavě jsem klikl na odkaz a ocitl jsem se na stránkách pasných sice anglicky, ovšem patřících do Tábora. V záhlaví stránky stálo:


$$OBR345710$$


Hbitě jsem vyhledal českou vlaječku a již jsem se opájel příběhem fotografického tovaryše z období první republiky. Opravdu hodně mne zajímalo jakým způsobem se tato reference dostala na Edovy stránky a po chvíli mi pár slov poděkování v textu osvětlilo nevěděné. Na základě požadavku skenování materiálu OrwoColor do budovaného fotoarchivu byl VueScan upraven tak aby si s tímto materiálem dokázal poradit. I ostatní informace na tomto vebu jsou zajímavé. Rozhodně stojí za to se projít i vznikajícím archivem a přečíst si pohnutou historii jednoho fotografického ateliéru.
Přeji pěkné počtení a pokoukání.

Tož tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat