Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

neděle 5. prosince 2004

Před Mikulášem se vole neříká!

Předvečer svátku svatého Mikuláše je ve znamení masek potloukajících se po ulicích. Trojice, čtveřice, ba i víctice čertů, andělů a Mikulášů potkáte na každém rohu.

Starší půjčila od kamarádky andělská křídla, namalovala si ksicht na obličej a byla za anděla, Mladší si uzurpovala Mikuláše a Spokojená fásla čerta neb ho nikdo nechtěl dělat.

Návštěva u švagrů proběhla v pohodě, kluci jsou malí. Ten větší se schoval pod peřinu a s nápovědou odříkal básničku a tomu menšímu to bylo tak nějak jedno.

Při zpáteční cestě jsme potkali další skupinky bloudící ulicemi za obdarovávanými. Mladší si na své úloze zakládala, šla v komži, s berlou a vatovým plnovousem. Papírová mytra a zatočená hůl o poznání delší než ona, dodávaly vážnosti celé situaci. Mladší do toho pilně zvonila zvoncem a Starší obracela oči v sloup hovoříce o trapárně.

Zvrat nastal ve chvíli kdy nás míjela pětice náctiletých dívek.


1D: Jsme nemohly jít po schodech?
2D: Nee, vole, Kamča se chtěla podívat na Mikuláše. (to hovoří o Mladší)
Já přes rameno: Před Mikulášem se vole neříká!
Výsledkem byly vykulené oči děvčat a Starší zalomená v pase, od smíchu.
Starší: To bylo sjetý, teda! To fakt bylo sjetý!

A nálada se velice, ale velice zlepšila.


Tož tak.

4 komentáře:

  1. a ty jsi dělal koho?
    "Náš" anděl řekl před Mikulášem "vole", docela mě to naštvalo, to se fakt neříká! Škoda, že jste nechodili u nás v okolí! Já bych vás angažovala :O)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem byl fotograf,ale moc mi to nešlo. Kluci jsou malí a trio je zase velké. Nějak se mi všichni nesměstnali do objektivu.
    Chtěl jsem dělat Mikuláše, ale nevlezl jsem se do toho sešitýho prostěradla, ach jo. :)))

    OdpovědětVymazat
  3. To mi připomíná scénku z minulosti,kdy čert vyhrožoval synovi, že si ho odnese v pytli. Chytl se křečovitě mých kalhot a pravil: "To nepude, našim by se po mně stejskalo!"

    OdpovědětVymazat
  4. taky máme ze včerejška chaotický fotky. Na pět dětí bylo pět vyslanců nebe i pekla, tak stáli všichni skoro v kruhu a nedalo se pořádně fotit.

    OdpovědětVymazat