Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

čtvrtek 4. listopadu 2004

Úkaz na obloze

Obvykle nejsem nadšený z toho, že musím vstávat do práce před pátou, ale dnes tahle oběť přinesla nečekaně sladké ovoce.

Nejsem nijak zapálený astronom, ale jsou věci které mne zajímají, řeněme z estetického hlediska. Nezapálený znamená, že nevyhledávám aktivně aktuální informace, přesto pokud nějaký úkaz rozpoznám jako úkaz, snažím se zjistit o co jde.

Dnes na ranní obloze nebyltéměř ani mráček, zato se za firamním komínem krčily dva svítící body. Planety. Odhadoval jsem Venuše a Jupiter nebo Saturn. Jsem dobrý, moc jsem se nespletl. Podle tohohle zdroje se jednalo o Venuši(jasnější protože blíž) a Jupiter(ač větší asi pětkrát dále jeví se menším býti). Nejlepší postavení těchto dvou planet bude zítra, pokud tedy v sobě najdete dostatek síly, přivstaňte si. Připadlo mi, že pohled má hodnotu několika hodin spánku.

Tož tak.

1 komentář:

  1. Příznivá konjunkce Jupitera a Venuše? Jest vhodný čas pro smělé činy. Jdu na to!

    OdpovědětVymazat