Motto:

Větrné mlýny času jsou našimi soupeři, nepozná světa krásu, kdo postává u dveří.

pondělí 16. července 2012

Frustrující zážitek? Ale kde že!

Zábava to byla!
Rozhodování o volném víkendu podpořeném těšením na kešky rozeseté v okolí Přelouče dopadlo fakt dobře. Po drobných radostech jako sledování vypnutí kašny v deset večer v našem rekonstruovaném parku, neplánovaném rozvážném slavení padesátin našeho budoucího souseda, či přenosu několika gigabajtů dat mezi starším a novějším pracovním soustruhem mojí Něžné, jsme v pátek odpoledne VYRAZILI.
V kufru auta se třepaly nedočkavostí karimatky, spacáky a stan. Pohodová cesta se standartní zastávkou na pumpě v Moravské Třebové uběhla, ani jsme se nenadáli. Cílová navigace zajišťovaná Alex proběhla také báječně a tak jediným stinným okamžikem bylo že se chuděrka ze samého čekání na nás spálila na krutě svítícím slunci. Něžná skvěle vychytala proviantní službu a tak posilněni jsme se vydali hledat ubytování v nějakém kempu. Moje představa něčeho poklidného vzala za své v první lokalitě. Přeplácané břehy s nejasně znějícími cedulemi o vlastnících a poplatcích nedávala pískáči v Mělicích pražádnou šanci. Přesunuli jsme se tedy do tradičně pojatého kempu v druhé lokalitě, kde jsme seznali, že plácek na náš stan se najde a koupat v rybníce se také dá. A tak jsme na břehu rybníka Buňkov hráli poprvé s Něžnou badbinton  a skvěle si užili koupání v rybníce mezi kačenami. Já jsem si sice představoval, že ještě večer vyrazíme na nějaký lov, ale nakonec se všechno vyvinulo jinak díle počasí, o čemž svědčí zděšený telefonát Alex ať se okamžitě stáhneme do Pardubic, a dílem jiných okolností které tady nebudu popisovat nicméně s nočním odlovem kešek se naprosto nedají srovnávat. :-)
Ráno jsme vstali časně a na rozdíl od jiných kempových řvounů svěží jsme po nutné hygieně vyrazili pokapat sebe a šaty medem a zalít pletýnku kávou v kempové občerstvovně. Potom konečně došlo na LOV. :-) Ještě před vyzvednutím Alex na nádraží v Přelouči se odhlašujeme v kempu a vyrážíme na Aquadukt Neratov. Po projetí několika bizarně vyhlížejícími vesničkami a vytroubení netrpělivou řidičkou na úzké lesní silničce hnedle za miniaturní lidovou knihovnou v bývalé kapličce na rozcestí a kousek od domu náčelníka jsme nalezli schovanou krabku. Hnedle vedle byl náhon na mostě nad potokem. A to se jen tak nevidí. :-)
Vzhledem k tomu, že jsme se loudali a čas se nachýlil, necháváme si Pountiky za plotem na potom a chvátáme do Přelouče na nádraží. Něžná smutně vzdychá nad jeho neutěšeným stavem. Naštěstí se Alex dočkáme a vyrážíme vzít Přelouč křížem krážem. Vzhledem k místní znalosti Něžné se nám daří pěkně zdolávat jednotlivá zastavení a sbírat indicie. V závěru se dostáváme do míst kde ani naše zběhlá průvodkyně nikdy nebyla a trošku bloudíme. Konec je však dobrý a my můžeme vyrazit na finálku. Z logů jsme zjistili, že jen málo kdo dává tuhle dlouhou multinu v jednom dni. My za to děkujeme průvodkyni a autíčku které nás spolehlivě vozilo a chladilo. Je třeba dodat, že jsem neodolali výzvě a odlovili jednu kešku navíc. Divišovu vilu.
Zbytek dne věnujeme obžerství, koupání, klábosení a kultuře. Ne nutně v tomto pořadí.
Nedělní ráno je ospalé, unavené a bolavé. Vyháním tým řešit záhadu Blair Witch. V nádherném, slunečném a horkém poledni se ploužíme lesem po mechových polštářích a mezi borůvkovými keři obsypanými tmavě modrými plody. I tohle snad mohla být čarodějná nástraha. Faktem zůstává, že nenalézáme ani jeden z hrobečků a po hodině převracení kamenů usuzujeme, že mech a borůvky jsou to proč jsme jsem přišli. Vracíme se zpět do Přelouče a u Račanského rybníka dojídáme zbytek zásob. Nález této jednoduché tradiční cache nám znesnadňuje v liduprázdném poledni chlapík o berlích který usedá na místo úkrytu a vypadá, že se nehne dalších několik hodin. Nakonec se však zvedá a odchází pryč. Rychlý hmat zapsat nacionále a prcháme. Vysazujeme Alex v Pardubicích a odpočatí míříme zpátky domů.
Tento článek vychází z tohoto spotu. A je nepatrným doplněním ságy skvěle popsané U Báry.